متن دلخواه شما
پنج شنبه 2 خرداد 1398 ساعت 14:2 | بازدید : 41096 | نوشته ‌شده به دست علی همتی | ( نظرات )

فارکس یا معاملات ارز خارجی یکی از بازارهای جهانی است که دارای بالاترین سطح نقدینگی است. این بازار به صورت جهانی وجود دارد و امکان مبادله ارز کشورهای مختلف را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند.  فارکس دارای مزایا و معایبی است که اگر شخص سرمایه گذار با آگاهی لازم در این بازار حضور یابد می‌تواند به اهداف اقتصادی خود دست یابد.

فارکس چیست؟

فارکس یا در اصطلاح “معاملات ارزهای خارجی” (Foreign Exchange) تبدیل ارز یک کشور به ارز دیگر کشورها است. در یک اقتصاد آزاد، ارز در یک کشور مطابق با قوانین عرضه و تقاضا ارزیابی و ارزش‌گذاری می‌شود. به عبارت دیگر، ارزش ارز را می توان به ارز کشور دیگری، مانند دلار آمریکا، یا حتی به سبدهای ارزی متصل کرد. همچنین ارزش پول کشور نیز ممکن است توسط دولت آن کشور تنظیم شود.

با این حال، اکثر کشورها ارز یا پول خود را به صورت آزاد در برابر کشورهای دیگر شناور می‌سازند، که آنها را در نوسانات دائمی بازار ثابت نگه می‌دارد.

فارکس چیست

ارزش هر نوع ارز خاص توسط نیروهای بازاری بر اساس تجارت، سرمایه گذاری، گردشگری و ریسک جغرافیایی-سیاسی تعیین می‌شود. برای مثال، هر بار که توریست‌ها از یک کشور بازدید می‌کنند، برای خرید کالا و خدمات مختلف باید از پول و ارز کشور میزبان استفاده کنند. بنابراین، توریست باید ارز کشور خود را با پول محلی کشور میزبان مبادله کند. تبادل ارز (فارکس) از این نوع، یکی از عوامل تقاضا برای یک ارز خاص است.

یکی دیگر از عوامل مهم تقاضا هنگامی اتفاق می افتد که یک شرکت خارجی به دنبال ایجاد کسب و کار با شرکتی دیگر در یک کشور خاص است. معمولا، شرکت خارجی باید پول را به صورت پول محلی شرکت میزبان پرداخت کند. به این ترتیب ممکن است سرمایه گذار از یک کشور برای سرمایه گذاری در کشوری دیگر، ترغیب ‌شود و سرمایه گذاری نیز باید به پول محلی صورت گیرد. تمام این خواسته‌ها، نیازمند ارز خارجی هستند و در ابعاد گسترده و حجم وسیع به بازارهای تبادل ارز خارجی کمک می‌کنند.

تبادل ارز بین المللی یا خارجی یا همان فارکس، بین بانک‌ها صورت می گیرد و تمام معاملات تحت نظر بانک مرکزی برای حل و فصل بین المللی (BIS) قرار می‌گیرند.

فارکس چیست

آشنایی با فارکس

فارکس در معنای ساده تر و راحت‌تر یعنی تبدیل یک ارز به ارز دیگر،که ممکن است برای موارد مختلفی همچون خدمات شرکتی، خرید و فروش اجناس و کالا، خدمات دولت، هزینه‌ی سفر و صنعت توریست و سرمایه گذاری افراد در یک کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

در بازار فارکس یا بازار معاملات ارز جهانی، ارزهای گوناگونی مانند یورو، دلار، پوند، ین، روبل و… توسط ارگان‌های مختلف مانند موسسات مالی، شرکت‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های صادرات و واردات و …. تحت معامله و داد و ستد قرار می‌گیرد. این معامله می‌تواند در بازار فارکس شامل خرید ارز یک کشور و فروش ارز کشوری دیگر باشد. بازار فارکس به طور مشخص دارای مکان قابل لمس و فیزکی نیست و تمام معاملات از طریق درگاه‌های الکترونیکی قابل انجام است. البته این بازار گستره و بزرگ دارای مراکز اصلی در لندن، نیویورک و توکیو ژاپن است. در بازار فارکس یا همان تبادل ارز خارجی، گروهای مختلف سرمایه گذار با اهداف مختلف حضور دارند و مانند بازار بورس با استفاده از تحلیل‌های مختلف تکنیکال، بنیادی، روان‌شناسی بازار و … به انجام معاملات ارزی می‌پردازند. عوامل مختلفی بر ارزش ارز یک کشور و بازار فارکس تاثیر گذار است، اقتصاد کشور، سیاست‌های ارزی کشورها، رشد و سقوط نرخ ارز، تورم، سیاست‌های رهبران کشور و بسیاری از موارد دیگر در بازار فارکس موثر است و سرمایه گذاران باید با تحلیل جوانب مختلف در این نوع بازار شرکت کرده تا به اهداف مورد نظر خود دست‌ یابند.

فارکس چیست

آشنایی بیشتر با فارکس

بازار معاملات ارزی همچون سایر سرمایه گذاری‌ها دارای ریسک‌ها و خطراتی است. اما بازار فارکس با ثبت قراردادهای معین این ریسک‌‌ها را کاهش می‌دهد. نوسانات ارزش پول کشورها یکی از مشکلاتی است که سرمایه گذاران را با مشکل مواجه می‌کند. اما در معاملات فارکس با توجه به سیاست‌های در نظر گرفته برای آن سرمایه گذاران می‌توانند تا حدود زیادی این مشکلات را به صورت آگاهانه در تحلیل‌های خود لحاظ کرده و از نوسانات بازار حداکثر بهره را ببرند.

فارکس دارای دو مشخصه اساسی است که در صورت آگاهی از این نوع معاملات و این بازار می‌توان بیشترین استفاده را از آن برد.

۱- بهره بردن از تغییرات و نوسانات ارزش ارزهای خارجی

۲- بهره بردن از ما به التفاوت نرخ بهره‌ی دو ارز خاص

هریک از این حالات ممکن است در صورت عدم آگاهی منجر به بهره نبردن از آن شود.

 

خطرات بازار فارکس چیست؟

یکی از اصلی ترین مشکلات در تبادل‌ها و معاملات فارکس کافی نبودن نظارت معاملات بین بانکی است. به عبارتی گاهی ممکن است دخالت‌ها و اعمال نظرهایی توسط برخی از نهادها در این نوع بازار به وجود آید و شفافیت‌ آن‌ را با ابهام مواجه کند. البته این مسئله قطعی نیست و تنها به عنوان یکی از خطرات یا ریسک‌های این بازار بیان می‌شود.

یکی دیگر از خطرات موجود، رسیک‌های داخلی درون بانک‌ها است که برای حفاظت در برابر این مشکلات همواره باید قوانین سفت و سخت اعمال شود و حسابرسی‌ها به طور شفاف صورت گیرد و ارائه شود. همچنین حمایت از بانک‌ها باید همواره صورت گیرد تا از این نوع مخاطرات دور بمانند.

امروزه با وجود شبکه‌های الکترونیکی معاملات به صورت شفاف صورت می‌گیرد و این امر خود باعث کاهش مخاطرات بازار فارکس شده است، زیر در این نوع بازار سرمایه گذار خرد و کلان با قوانین مساوی و برابر در این بازار فعالیت می‌کنند. در بازار فارکس نیز مانند بازار بورس گارگزاری‌های فارکس وجود دارند که باید همواره این کارگزاری‌ها توسط بانک‌های فارکس مورد تایید قرار گیرند تا از بروز مشکل برای مشتریان جلوگیری شود. به عنوان مثال ممکن است در یک کارگزاری معاملات مورد تقاضای مشتری در زمان مشخص صورت نگیرد و منجر به ضرر برای او شود به همین دلیل برخی معامله مستقیم با بانک‌های فارکس را ترجیح داده و آن را روشی مطمئن در این بازار می‌دانند.

فارکس چیست

مزایا و معایب فارکس

بازار معاملات ارز خارجی یا فارکس نیز همچون سایر سرمایه گذاری‌ها دارای معایب و مزایایی است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

فارکس با ارزهای عمده دنیا کار می‌کند و معاملات ارزی در این بازار توسط شبکه‌های الکترونیکی در زمان کوتاهی در حد ثانیه انجام می‌شود به راحتی با خرید و فروش ارز می‌توان به این بازار ورود کرد و یا از آن خارج شد.

ورودی به بازار فارکس مانند بازار بورس با سرمایه اندک نیز امکان پذیر است و اشخاص به آگاهی بالا و تحلیلگران زبده معمولا در این بازار موفق می‌شوند. این بازار نقدشوندگی ساده و با حجم زیادی دارد.

با توجه به جهانی بودن بازار فارکس، امکان معامله و داد و ستد در این بازار در تمامی ساعات شبانه روز امکان پذیر است. به عبارتی در ۵ روز از هفته ( در کشور ما از دوشنبه تا جمعه) در تمام ساعات شبانه روز این بازار امکان خرید و فروش را فراهم می‌کند. به جز تعطیلات سال نو.

بازار فارکس نیز مانند بسیاری از بازارهای سرمایه گذاری دارای جنبه‌های منفی است که در مطالب گذشته به برخی از آن‌ها اشاره شده است ولی یکی از عمده ترین آن‌ها نوسانات ارزی است که برخی افراد که در رده‌های بالا در یک نظام حضور دارند و یا به آن‌ها متصل هستند اطلاعاتی را داشته باشند که به راحتی با تحلیل به دست نیاید و این گونه شود که برخی از افراد با این روش به سودهای کلان برسند و موجب ضرر و زیان برخی دیگر از افراد شوند. ولی به طور کل این بازار تا حد امکان شفاف تنظیم شده است که افراد بتوانند از آن آگاهی لازم را داشته و به اهداف اقتصادی خود دست یابند.

بسیاری از درگاه‌های اینترنتی معتبر اطلاعات فارکس را در اختیار مشتریان و سرمایه گذاران قرار می‌دهند که برخی از آن‌ها عبارتند از: forexfactory.com و fxstreet.com  و در منابع مختلف کارشناسان آگاه در مورد این بازار اظهار نظر کرده و نظرات کارشناسی خود را در اختیار افراد مختلف قرار می‌دهند.

فارکس بزرگترین بازار جهان از نظر ارزش کل نقدی معامله شده است و هر فرد، شرکت یا کشور ممکن است در این بازار شرکت کند.

تفاوت فارکس و دیگر بازارها

در ادامه به تفاوت بین بازار فارکس و دیگر بازارها اشاره اجمالی شده است:

تفاوت های عمده بین فارکس و بازارهای دیگر وجود دارد:

– قوانین کمتر: این به این معنی است که سرمایه گذاران در استانداردها یا مقررات سختگیرانه مانند سهام در بازار سهام، معاملات آتی یا … گرفتار نمی‌شوند. هیچ مرکز پاک‌سازی و هیچ نهاد مرکزی وجود ندارد که بر بازار فارکس نظارت کند.

– هزینه ها و کمیسیون ها: از آنجا که معاملات توسط تبادلات سنتی انجام نمی‌شود، هزینه ها یا کمیسیون های مشابهی را که در بازار دیگری وجود دارند، در این بازار پیدا نمی‌کنید.

– دسترسی کامل: تجارت و معامله برای شما هیچ محدودیتی از نظر زمانی برای شما ندارد. از آنجا که بازار ۲۴ ساعته در روز باز است، شما می توانید در هر زمانی از روز تجارت کنید.

– سهولت: از آنجا که این یک بازار جاری و شناور است، هر زمان که بخواهید می توانید وارد یا خارج شوید و می توانید به همان اندازه که می توانید در آن هزینه کنید.

 

مجیک نیوز


|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43
پنج شنبه 2 خرداد 1398 ساعت 14:1 | بازدید : 42635 | نوشته ‌شده به دست علی همتی | ( نظرات )

با وارد کردن کد تخفیف دیجی کالا از ۱۰ هزار تومــــــان تخفیف برای خریدهای بالای ۱۰۰ هزار تومان کالاهای ویژه سوپرمارکت دیجی کالا در شهر تهران و کرج بهره‌مند می‌شوید. این تخفیف فقط برای کالاهای ارسال سریع (کالاهای دارای نشان سبز رنگ) قابل استفاده می‌باشد.برای مشاهده کالاهای سوپرمارکت دیجی کالا بر روی “دکمه سبز رنگ زیر” کلیک نمایید.

 

کـد تخفیفــــــــــــــــ : fpd10

 

خرید از سوپر مارکت دیجی کالا

 

 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
پنج شنبه 2 خرداد 1398 ساعت 13:58 | بازدید : 42590 | نوشته ‌شده به دست علی همتی | ( نظرات )

دانلود سریال هیولا با کیفیت عالی و لینک مستقیم

دانلود سریال ایرانی هیولا با کیفیت ۱۰۸۰p ، ۷۲۰p و حجم کم

دانلود سریال ایرانی جدید هیولا به کارگردانی مهران مدیری محصول سال ۹۷

دانلود رایگان سریال کامل هیولا با لینک مستقیم از رسانه فردیس فیلم

[لینک دانلود قسمت چهارم اضافه شد]

پوستر سریال هیولا - مهران مدیری

 

مهران مدیری، بازیگر و کارگردان خلاق و دوست داشتنی، این بار پس از سال ها با اثری کمدی به خانه های مردم باز می گردد. سریال هیولا جدیدترین اثر مدیری است که با همکاری پیمان قاسم خانی تولید شده و قرار است از دوشنبه ۹ اردیبهشت در شبکه ی نمایش خانگی توزیع شود.در این مطلب به معرفی این سریال جذاب و هرآنچه که باید پیش از دانلود سریال هیولا بدانید، می پردازیم.

 

 

 

بنابراین اگر خاطرات شیرین و بانمک سریال های شب های برره، پاورچین، مرد هزار چهره، قهوه ی تلخ و… هنوز هم لبخند را بر لبانتان می نشاند، پیشنهاد می کنیم در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا پیش از دانلود سریال هیولا با داستان و عوامل آن بیش تر آشنا شوید

 

هیولایی در راه است!

دانلود سریال هیولا - مهران مدیری

 

چیز زیادی تا آغاز توزیع اولین قسمت، جدیدترین سریال شبکه نمایش خانگی و به پایان رسیدن انتظار ها برای دانلود سریال هیولا،  باقی نمانده است.

 

شاید بتوان مهران مدیری را از اولین کارگردان های سرشناسی دانست که برای نخستین بار پا به شبکه ی نمایش خانگی گذاشتند. مدیری در شهریور ماه سال ۱۳۸۹ مجموعه ی پرمخاطب قهوه تلخ را روانه بازار کرد. سریالی که مخاطبان بسیاری را به خرید سی دی های اورجینال این اثر ترغیب کرد، اما با گذشت چندین قسمت به دلایل نامعلومی که شاید بتوان واضح ترین آن ها را اختلاف مدیری با سرمایه گذار این اثر دانست، نیمه کاره رها شد و همین امر نیز مخاطبان زیادی را نسبت به شبکه ی نمایش خانگی بی اعتماد کرد.

 

این بار اما مهران مدیری پس از چند سال با سریال تازه ای به شبکه ی نمایش خانگی بازگشته است و قرار است پس از چند تجربه ی ناموفق، رونق تازه ای به فضای سریال سازی ایران بدهد.

 

یکی از دلایلی که مخاطبان بسیاری را برای دانلود سریال هیولا ترغیب می کند، قرار گرفتن نام پیمان قاسم خانی در کنار مدیری است. ترکیب جالب و قوی که از دل آن آثار ماندگار و شگفت انگیزی مثل پاورچین، شب های برره، مرد هزار چهره، مرد دو هزار چهره و… بیرون آمده است؛ بنابراین اگر به دنبال تکرار خاطرات شیرین و نوستالژیک سریال های مهران مدیری هستید و ترجیح می دهید با دیدن یک اثر جاندار تجربه آثار اخیر و نه چندان موفق مدیری را به فراموشی بسپارید، پیشنهاد ویژه ی ما دانلود سریال هیولا است.

 

هنوز جزئیات زیادی درباره ی داستان هیولا منتشر نشده و با دیدن تیزر آن نیز چیز زیادی دستگیر مخاطب نمی شود. با این حال پیشنهاد می کنیم پیش از دانلود سریال هیولا به خلاصه ی داستان کوتاهی که منتشر شده است توجه کنید.

 

هیولا داستان زوج بی دردسر و آرامی است که زندگی خوبی را می گذرانند تا این که با ورود یک غریبه به زندگی شان به سمت خلاف کشیده می شوند. بر طبق اخبار رسیده، نقش های اصلی سریال هیولا را فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و مهران مدیری برعهده دارند و نکته ی عجیب تر این که تا به حال ردی از سیامک انصاری در لیست بازیگران این سریال دیده نشده است و شاید بتوان این سریال را جز معدود آثار مهران مدیری دانست که در آن سیامک انصاری حضور ندارد.

 

با این حال با توجه به ترکیب بازیگری این فیلم می توان انتظار یکی از کمدی ترین سریال های امسال را داشت و به همین دلیل مخاطبان بسیاری برای دانلود سریال هیولا لحظه شماری می کنند.

 

سریال هیولا به تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی، نویسندگی امیر برادران و طراحی و سرپرستی فیلمنامه پیمان قاسم خانی، با سرمایه گذاری اول مارکت ساخته شده است. لیست بازیگران این سریال به شرح زیر است:

 

فرهاد اصلانی، مهران مدیری، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد،محمد بحرانی، سیما تیرانداز، میرطاهر مظلومی، نیما شعبان نژاد، عزت الله مهرآوران، فرزین محدث، افشین زی نوری و محسن قاضی مرادی

 

چرا دانلود سریال هیولا؟

دانلود سریال هیولا - مهران مدیری

 

پیشنهاد می کنیم پیش از دانلود سریال هیولا با عوامل سازنده آن بیش تر آشنا شوید.

مهران مدیری کارگردان و بازیگر سرشناسی است که بعضی از ماندگارترین آثار کمدی تلویزیون ایران را به تصویر کشیده است که پیش تر به آن ها اشاره کردیم، اما شاید بتوان درخشان ترین نقاط کارنامه ی کاری او را همه ی همکاری هایش با پیمان قاسم خانی دانست.

 

پیمان قاسم خانی را به جرات می توان یکی از خلاق ترین نویسنده های طنز دانست که به خوبی نبض مخاطب را می شناسد. از جمله معروف ترین آثار قاسم خانی می توان به شب های برره، پاورچین، پترزبورگ، طبقه حساس، خوب بد جلف، ورود آقایان ممنوع و… دانست.

 

قاسم خانی و مدیری تجربه های بسیار بی نظیری را با یکدیگر داشتند، اما در برهه ی زمانی از یکدیگر جدا شدند و آن دوره را می توان دوره ی رکود کارنامه ی مدیری دانست. دوره ای که حاصل آن آثار ضعیفی چون در حاشیه، عطسه، ویلای من و… بود. با این حال مدیری این بار در کنار قاسم خانی هیولا را روانه ی شبکه ی نمایش خانگی کرده است و گفته می شود این سریال بر اساس طرحی از پیمان قاسم خانی ساخته شده است و قسام خانی بر تمام مراحل نگارش فیلمنامه نظارت داشته است.

 

این همکاری جذاب یکی از اصلی ترین دلایلی است که بسیاری از مخاطبان بی صبرانه منظر فرا رسید دوشنبه و دانلود سریال هیولا هستند.تیم بازیگری فیلم هیولا نیز در نوع خود جالب و متفاوت است و بسیاری از بازیگران برای اولین بار همکاری با مدیری را تجربه می کنند، اتفاقی که کم تر به وقوع می پیوندد و معمولا بازیگران ثابتی را می توان در آثار مهران مدیری دید.

 

از جمله این بازیگران می توان به فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، نیما شعبان نژاد، محمد بحرانی، فرزین محدث و… اشاره کرد که برای اولین بار با مدیری همکاری می کنند.

 

دانلود سریال هیولا - مهران مدیری

 

در هر صورت با توجه به همه ی موارد گفته شده، هیولا را می توان یکی از کنجکاوی برانگیز ترین آثار امسال دانست و دانلود سریال هیولا را می توان با خیال راحت به مخاطبان بسیاری پیشنهاد کرد.

 

نکته ی جالب دیگر هم زمان شدن پخش سریال هیولا با فصل آخر سریال پرمخاطب گیم آف ترونز است و در حالی که مخاطبان بسیاری در انتظار پخش قسمت سوم این سریال پر طرفدار یعنی نبرد وینترفیل هستند، اولین قسمت هیولا که یادآور آثار نوستالژیک مهران مدیری است نیز توزیع خواهد شد و دانلود سریال هیولا آغاز می شود.

 

در هر صورت این تقارن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم سریال هیولا نیز به یکی از پرمخاطب ترین سریال های ایرانی تبدیل شود و بتواند مخاطبان زیادی را با شبکه ی نمایش خانگی و صنعت سریال سازی ایران، آشتی دهد. امیدواریم با دانلود سریال هیولا و تماشای آن در کنار خانواده لحظات فرح بخشی را تجربه کنید.

 

دانلود قسمت چهارم :

 

دانلود قسمت چهارم سریال هیولا با کیفیت ۴۸۰P

دانلود قسمت چهارم سریال هیولا با کیفیت ۷۲۰P

دانلود قسمت چهارم سریال هیولا با کیفیت ۱۰۸۰P

دانلود قسمت چهارم سریال هیولا با کیفیت HQ_1080

دانلود قسمت چهارم سریال هیولا با کیفیت BLURAY

 

دانلود قسمت سوم :

 

کلمه عبور فایل پیش فروش قسمت ۳ هیولا: G1P3MOFD6CQB0Y7G

 

دانلود قسمت سوم سریال هیولا با کیفیت ۴۸۰P

دانلود قسمت سوم سریال هیولا با کیفیت ۷۲۰P

دانلود قسمت سوم سریال هیولا با کیفیت ۱۰۸۰P

دانلود قسمت سوم سریال هیولا با کیفیت HQ_1080

دانلود قسمت سوم سریال هیولا با کیفیت BLURAY

 

دانلود قسمت دوم:

کلمه عبور فایل پیش فروش قسمت ۲ هیولا: NTBD4ILA5VYMMF1Q

 

دانلود قسمت دوم سریال هیولا با کیفیت ۴۸۰P 

دانلود قسمت دوم سریال هیولا با کیفیت ۷۲۰P 

دانلود قسمت دوم سریال هیولا با کیفیت ۱۰۸۰P 

دانلود قسمت دوم سریال هیولا با کیفیت HQ_1080

دانلود قسمت دوم سریال هیولا با کیفیت BLURAY

 

دانلود قسمت اول :

 

دانلود قسمت اول سریال هیولا با کیفیت ۴۸۰P 

دانلود قسمت اول سریال هیولا با کیفیت ۷۲۰P 

دانلود قسمت اول سریال هیولا با کیفیت ۱۰۸۰P 

دانلود قسمت اول سریال هیولا با کیفیت HQ_1080

دانلود قسمت اول سریال هیولا با کیفیت BLURAY

 

 

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
آخرین عناوین مطالب